پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
مقامات آمریکایی اعلام کردند: دولت جو بایدن تمامی تحریم‌های دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا علیه ایران را از بسیاری از جنبه‌های حقوقی و بین المللی قانونی می‌داند و فعلاً قصد ندارد هیچ یک از آن‌ها را لغو کند.
شعار سال: رسانه‌های غربی پس از نشست خبری رییس جمهور منتخب کشورمان که روز گذشته در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، واکنش‌های مختلفی به سخنان سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب کشور نشان دادند. در این میان مجله پولیتیکو در گزارشی به بخش‌هایی از سخنان آیت الله سیدابراهیم رییسی که در آن به عدم مذاکره با آمریکا اشاره شده پرداخت.

در این گزارش آمده است: مقامات آمریکایی پیشتر هم اعلام کرده بودند دولت جو بایدن تمامی تحریم‌های دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا علیه ایران را از بسیاری از جنبه‌های حقوقی و بین المللی قانونی می‌داند و فعلاً قصد ندارد هیچ یک از آن‌ها را لغو کند.

در این گزارش همچنین آمده است: به ندرت پیش می‌آید که آمریکا رییس یک دولت خارجی را تحریم کند. این امر می‌تواند مانعی بزرگ برای سفر رییس جمهور جدید ایران برای حضور در اجلاس سازمان ملل باشد.

بسیاری از منتقدان توافق هسته‌ای در داخل و خارج از آمریکا در حال فشار بر دولت بایدن برای حفظ تحریم‌ها علیه رییس دولت ایران هستند. لغو برخی تحریم‌ها از جمله تحریم رییس جمهور ایران از سوی آمریکا بستگی به تصمیم گیری‌های طبقه بندی شده در دولت بایدن دارد.

در ادامه این گزارش اشاره شده مقامات آمریکایی امیدوارند که بتوانند برای رسیدن به یک توافق جامع‌تر با دولت جدید در ایران وارد مذاکره شوند.

به تازگی مقامات آمریکایی مدعی شدند قبل از رفع هر گونه تحریم، مقامات کاخ سفید می‌خواهند درباره توافقی جامع‌تر در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با کشورمان وارد مذاکره شوند. ادعایی که هر بار مقامات کشورمان آن را رد کرده اند و پیش شرط هر گونه مذاکره احتمالی را لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه اعلام کرده اند. آمریکا به دنبال آن است که در گام نخست ایران را به طور کامل به تعهدات برجامی اش متعهد گرداند و در گام بعد درباره برنامه‌های موشکی، اقدامات منطقه‌ای و موضوعات حقوق بشری نیز وارد مذاکره با تهران شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، کد خبر: ۷۷۹۶۷۵۸، تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۰۷۸۵۷، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین